Sunday, March 4, 2012

Bacalah Anakku

Tahun ni Tadika Vonad mula mengajar baca dengan kaedah fonetik menggunakan Siri Cepat Membaca Bacalah Anakku. Sebenarnya dah lama ibu beli siri bacaan tu, sejak aisyah umur 3 tahun lagi tapi aisyah xminat belajar lagi masa tu. Sejak bersekolah ni barulah nampak minat aisyah nak belajar. Alhamdulillah dah masuk buku 4. Ok la. Kat rumah nak belajar tu kena ikut mood dia. Selalunya masa nak tido tu, barulah aisyah nak baca. Ibu dah ngantuk dah.. huhu Adam pulak slalu jadi penyibuk.. emm cabaran betui. So, Aisyah ada 2 setlah siri bacaan Anakku ni. 1 kat rumah & 1 lagi kat sekolah.. Nanti adam besar sikit, boleh turunkan kat adam pulak. :)
Minggu lepas ibu pegi Ekspo Buku2 Islam dengan acik. Ibu teman acik cari buku dia. Sebab kat situ boleh guna baucer buku 1 Malaysia. :) Ada booth Bacalah Anakku. So, apa lagi ibu terus beli "Abu Ada Ayam". Lagu fonik Bahasa Melayu. Dah lama aisyah mintak. Memang suka betullah dengan Cd tu. Adam pun menyanyi jugak. Tapi adam ambik part yg belakang ja.. hehe Ibu belikan sekali posternya untuk lekat kat dinding bilik aisyah. Beli kat ekspo buku dapatlah murah sikit. Memang berbaloi. :P

0 comments:

Sunday, March 4, 2012

Bacalah Anakku

Reactions: 
Tahun ni Tadika Vonad mula mengajar baca dengan kaedah fonetik menggunakan Siri Cepat Membaca Bacalah Anakku. Sebenarnya dah lama ibu beli siri bacaan tu, sejak aisyah umur 3 tahun lagi tapi aisyah xminat belajar lagi masa tu. Sejak bersekolah ni barulah nampak minat aisyah nak belajar. Alhamdulillah dah masuk buku 4. Ok la. Kat rumah nak belajar tu kena ikut mood dia. Selalunya masa nak tido tu, barulah aisyah nak baca. Ibu dah ngantuk dah.. huhu Adam pulak slalu jadi penyibuk.. emm cabaran betui. So, Aisyah ada 2 setlah siri bacaan Anakku ni. 1 kat rumah & 1 lagi kat sekolah.. Nanti adam besar sikit, boleh turunkan kat adam pulak. :)
Minggu lepas ibu pegi Ekspo Buku2 Islam dengan acik. Ibu teman acik cari buku dia. Sebab kat situ boleh guna baucer buku 1 Malaysia. :) Ada booth Bacalah Anakku. So, apa lagi ibu terus beli "Abu Ada Ayam". Lagu fonik Bahasa Melayu. Dah lama aisyah mintak. Memang suka betullah dengan Cd tu. Adam pun menyanyi jugak. Tapi adam ambik part yg belakang ja.. hehe Ibu belikan sekali posternya untuk lekat kat dinding bilik aisyah. Beli kat ekspo buku dapatlah murah sikit. Memang berbaloi. :P

0 comments on "Bacalah Anakku"

 

Coretan Ibu Aisyah... Copyright © 2012 Design by Ipietoon Blogger Template