Monday, May 24, 2010

Alhamdulillah.. Semuanya dah selamat.

9 comments
ADAM RAFIQ telah selamat dilahirkan pada 22/3/2010, 11.58 pm di Hospital Pakar Annur. W/pun ibu diduga dengan hebatnya waktu itu, ibu tetap bersyukur kerana Allah telah mengurniakan ibu seorang zuriat lelaki yg sihat dan sempurna. Mungkin Tuhan ingin menguji sejauh mana kekuatan iman ibu. Kelahiran adam amat istimewa dalam hidup ibu.
Hampir seminggu ibu berada di wad akibat mengalami pendarahan yg teruk semasa melahirkan adam. Menurut doktor, 30 botol darah telah digunakan semasa operation menyelamatkan nyawa ibu yg mana ketika itu harapan untuk hidup 50-50. Kira-kira 7 jam dalam bilik bedah. Ibu amat2 bersyukur kerana Allah masih mengizinkan ibu untuk terus hidup, sihat seperti biasa tanpa ada kesan2 sampingan lain, w/pun hanya darah org yg mengalir dalam badan ibu sekarang. Tiada ungkapan lain lagi selain bersyukur..bersyukur...& bersyukur padaMu Tuhan.

Adam sekarang sudah masuk 2 bulan. Ibu pun dah lepas pantang dan semakin sihat. Seronok dapat melayan adam. Kakak aisyah pun semakin serasi dgn adiknya. Dah pandai main dan sayang adik. Tak macam mula2 dulu, tengok adam dari jauh je. Ibu pun bertambah busy nak layan kedua2 buah hati ibu ni. Ops.. 3 la termasuk abahnya.. :) Mana buleh lupa abahnya yg selama ini menjadi penguat semangat ibu. Dari ibu sakit hinggalah sihat sekarang, abahlah org yg paling ambil berat dan prihatin. Ibu sayang sangat kat abah.. Terima kasih abah.
Sekarang kami sekeluarga berada di jerteh, ikut abah. Abah mungkin akan bertugas di sini sampai bulan 8 ni.. so, kami pun ikutlah. Acu pun ikut skali. Baru 2 hari tiba di jerteh, belum sempat jalan2 lagi. Nasib baik kakak aisyah ok. Maklumlah lama duk kg, ada tok, wan, & ramai sedara lain, sini ada ibu dan abah je.. hehe.. ibu tau aisyah ni kalau ada ibu kat mana duk pun ok je.. janji ada ibu. ye dak aisyah?? - :p -

Monday, May 24, 2010

Alhamdulillah.. Semuanya dah selamat.

Reactions: 
9 comments
ADAM RAFIQ telah selamat dilahirkan pada 22/3/2010, 11.58 pm di Hospital Pakar Annur. W/pun ibu diduga dengan hebatnya waktu itu, ibu tetap bersyukur kerana Allah telah mengurniakan ibu seorang zuriat lelaki yg sihat dan sempurna. Mungkin Tuhan ingin menguji sejauh mana kekuatan iman ibu. Kelahiran adam amat istimewa dalam hidup ibu.
Hampir seminggu ibu berada di wad akibat mengalami pendarahan yg teruk semasa melahirkan adam. Menurut doktor, 30 botol darah telah digunakan semasa operation menyelamatkan nyawa ibu yg mana ketika itu harapan untuk hidup 50-50. Kira-kira 7 jam dalam bilik bedah. Ibu amat2 bersyukur kerana Allah masih mengizinkan ibu untuk terus hidup, sihat seperti biasa tanpa ada kesan2 sampingan lain, w/pun hanya darah org yg mengalir dalam badan ibu sekarang. Tiada ungkapan lain lagi selain bersyukur..bersyukur...& bersyukur padaMu Tuhan.

Adam sekarang sudah masuk 2 bulan. Ibu pun dah lepas pantang dan semakin sihat. Seronok dapat melayan adam. Kakak aisyah pun semakin serasi dgn adiknya. Dah pandai main dan sayang adik. Tak macam mula2 dulu, tengok adam dari jauh je. Ibu pun bertambah busy nak layan kedua2 buah hati ibu ni. Ops.. 3 la termasuk abahnya.. :) Mana buleh lupa abahnya yg selama ini menjadi penguat semangat ibu. Dari ibu sakit hinggalah sihat sekarang, abahlah org yg paling ambil berat dan prihatin. Ibu sayang sangat kat abah.. Terima kasih abah.
Sekarang kami sekeluarga berada di jerteh, ikut abah. Abah mungkin akan bertugas di sini sampai bulan 8 ni.. so, kami pun ikutlah. Acu pun ikut skali. Baru 2 hari tiba di jerteh, belum sempat jalan2 lagi. Nasib baik kakak aisyah ok. Maklumlah lama duk kg, ada tok, wan, & ramai sedara lain, sini ada ibu dan abah je.. hehe.. ibu tau aisyah ni kalau ada ibu kat mana duk pun ok je.. janji ada ibu. ye dak aisyah?? - :p -
 

Coretan Ibu Aisyah... Copyright © 2012 Design by Ipietoon Blogger Template