Thursday, October 11, 2012

2 kali dalam masa 2 Bulan...

2 comments
Dalam masa 2 bulan, bumper keretaku 2 kali kena 'cium'.. huhu sgt ralat sekali.

Kejadian pertama berlaku masa cuti raya hari tu. Masa tu tengah mood raya sakan la.. nak ziarah keluarga di Kulim. Pekan Pendang yang xbesar mana tu, biasanya lengang je.. tapi time cuti raya penuh dgn kenderaan. semua org blk kg. so, jem la.. Tak sangka dalam keadaan semua kereta gerak cuma 20-40 kmj tu boleh jugak jadi. huhu inilah dinamakan ketentuan Allah.. yang sedihnya keretaku yg menjadi mangsa... Dan melibatkan 3 bijik kereta.. kereta kami depan, diikuti kancil & wira.. Bayangkan si kancil tu.. tersepit ditengah.. heheh.. dia la yang paling teruk.. Dah la kami semua tgh cantik2 nak beraya kena plak duk tepi jalan menunggu polis.. hehe.. apa leh wat... sabar jelah.. :) lebih kurang 2-3 jam jugak la nak settle.... dah settle kami teruskan jugak beraya.. heheh.. masa yg ada jgn dibazirkan... :)

Kejadian kedua pulak berlaku di Putrajaya.. Time tu baru je lepas ambil aisyah & adam dari tadika..  pukul 5.30 pm. Kereta memang byk time org balik keja.. cuaca sgt elok. tak de hujan pun.. Masa berhenti lampu merah tu, tup tup kereta rasa bergegar & bunyi agak kuat.. xsedapnya hati. duk terfikir "ish tak kan kena lagi kut.. baru je repair hari tu..". terus tengak side mirrow. sorang mamat duk terbaring atas jalan.. huhu berdebar rasa.. dah la dgn anak2 je.. huhu. kuatkan hati keluar dari kereta tgk apa yg terjadi.. sah la kena langgar lagi! mamat ni xdan brek. bwk motor laju sgt.. nasib baik dia xcedera parah. huhu apa boleh buat sabau jelah.. dpt rm100 on the spot.. lepas ambik contact no terus cabut.. esok kena pi repair lagi.... untung la cina workshop tu.. waaaaaa..!

Hasilnya bila dilanggar mat motor.. :(

Moral : Baca doa... jgn lupa. Kadang2 bila kalut lupa nk baca.. huhu

Thursday, October 11, 2012

2 kali dalam masa 2 Bulan...

Reactions: 
2 comments
Dalam masa 2 bulan, bumper keretaku 2 kali kena 'cium'.. huhu sgt ralat sekali.

Kejadian pertama berlaku masa cuti raya hari tu. Masa tu tengah mood raya sakan la.. nak ziarah keluarga di Kulim. Pekan Pendang yang xbesar mana tu, biasanya lengang je.. tapi time cuti raya penuh dgn kenderaan. semua org blk kg. so, jem la.. Tak sangka dalam keadaan semua kereta gerak cuma 20-40 kmj tu boleh jugak jadi. huhu inilah dinamakan ketentuan Allah.. yang sedihnya keretaku yg menjadi mangsa... Dan melibatkan 3 bijik kereta.. kereta kami depan, diikuti kancil & wira.. Bayangkan si kancil tu.. tersepit ditengah.. heheh.. dia la yang paling teruk.. Dah la kami semua tgh cantik2 nak beraya kena plak duk tepi jalan menunggu polis.. hehe.. apa leh wat... sabar jelah.. :) lebih kurang 2-3 jam jugak la nak settle.... dah settle kami teruskan jugak beraya.. heheh.. masa yg ada jgn dibazirkan... :)

Kejadian kedua pulak berlaku di Putrajaya.. Time tu baru je lepas ambil aisyah & adam dari tadika..  pukul 5.30 pm. Kereta memang byk time org balik keja.. cuaca sgt elok. tak de hujan pun.. Masa berhenti lampu merah tu, tup tup kereta rasa bergegar & bunyi agak kuat.. xsedapnya hati. duk terfikir "ish tak kan kena lagi kut.. baru je repair hari tu..". terus tengak side mirrow. sorang mamat duk terbaring atas jalan.. huhu berdebar rasa.. dah la dgn anak2 je.. huhu. kuatkan hati keluar dari kereta tgk apa yg terjadi.. sah la kena langgar lagi! mamat ni xdan brek. bwk motor laju sgt.. nasib baik dia xcedera parah. huhu apa boleh buat sabau jelah.. dpt rm100 on the spot.. lepas ambik contact no terus cabut.. esok kena pi repair lagi.... untung la cina workshop tu.. waaaaaa..!

Hasilnya bila dilanggar mat motor.. :(

Moral : Baca doa... jgn lupa. Kadang2 bila kalut lupa nk baca.. huhu
 

Coretan Ibu Aisyah... Copyright © 2012 Design by Ipietoon Blogger Template