Monday, November 21, 2011

Cuti Yang Panjang...

2 comments
Salam semua. Sejak adam terkena jangkitan virus dalam mulut hinggalah ke hari ni, ibu masih bercuti.. setia menemani anak2 ibu yg sakit. w/pun ibu juga sakit. huhu.. Lepas adam, ibu, abah n aisyah pula dijangkiti. Adam kena kuarantin 2 minggu kat rumah lepas discharge, so, harap sempatlah kami semua sihat sepenuhnya sebelum adam n aisyah pegi sek, ibu masuk ofc balik. Ibu terpaksalah bercuti pjg sepanjang tempoh ini. Nasib baik bos ibu memahami orgnya.. :P

Kronologi jangkitan mulut Adam Rafiq :
9/11/2011 - Demam
10/11/2011 - Ulser penuh bibir atas dan bawah
11/11/2011 - Bibir bengkak teruk + ulser merebak lidah
11/11/2011 - admit Hospital Colombia
15/11/2011 - discharge
16 - 30/11/2011 - kuarantin

Dari manalah datangnya virus ni?? tiba2 je serang adam. kesian anak ibu. kecik2 lagi dah masuk wad. 4 mlm tu. Sekarang aisyah pulak kena. w/pun tak seteruk adam, tapi hati ibu tetap sedih. Harap kakak aisyah cepat sembuh ye. Mesti kakak rindukan sekolah, teacher n kawan2.. sian..

Ibu xsure apa nama jangkitan ini. cuma dari cakap doktor, ia adalah jangkitan virus dlm mulut. boleh berjangkit. Masa adam kena admit tu dah teruk sgt, mulut bengkak besar. Mula2 ingat HFMD tapi tak sebab tangan n kaki clear.

Simptom :
1. Demam
2. Berbijik2 ulser naik di bibir atas, bawah, lidah
3. Gusi atas, bawah membengkak
4. hilang selera makan

Oklah.. kalau anak anda ada simptom2 ni cepatlah bawak ke klinik..

Monday, November 21, 2011

Cuti Yang Panjang...

Reactions: 
2 comments
Salam semua. Sejak adam terkena jangkitan virus dalam mulut hinggalah ke hari ni, ibu masih bercuti.. setia menemani anak2 ibu yg sakit. w/pun ibu juga sakit. huhu.. Lepas adam, ibu, abah n aisyah pula dijangkiti. Adam kena kuarantin 2 minggu kat rumah lepas discharge, so, harap sempatlah kami semua sihat sepenuhnya sebelum adam n aisyah pegi sek, ibu masuk ofc balik. Ibu terpaksalah bercuti pjg sepanjang tempoh ini. Nasib baik bos ibu memahami orgnya.. :P

Kronologi jangkitan mulut Adam Rafiq :
9/11/2011 - Demam
10/11/2011 - Ulser penuh bibir atas dan bawah
11/11/2011 - Bibir bengkak teruk + ulser merebak lidah
11/11/2011 - admit Hospital Colombia
15/11/2011 - discharge
16 - 30/11/2011 - kuarantin

Dari manalah datangnya virus ni?? tiba2 je serang adam. kesian anak ibu. kecik2 lagi dah masuk wad. 4 mlm tu. Sekarang aisyah pulak kena. w/pun tak seteruk adam, tapi hati ibu tetap sedih. Harap kakak aisyah cepat sembuh ye. Mesti kakak rindukan sekolah, teacher n kawan2.. sian..

Ibu xsure apa nama jangkitan ini. cuma dari cakap doktor, ia adalah jangkitan virus dlm mulut. boleh berjangkit. Masa adam kena admit tu dah teruk sgt, mulut bengkak besar. Mula2 ingat HFMD tapi tak sebab tangan n kaki clear.

Simptom :
1. Demam
2. Berbijik2 ulser naik di bibir atas, bawah, lidah
3. Gusi atas, bawah membengkak
4. hilang selera makan

Oklah.. kalau anak anda ada simptom2 ni cepatlah bawak ke klinik..
 

Coretan Ibu Aisyah... Copyright © 2012 Design by Ipietoon Blogger Template