Wednesday, January 27, 2010

Rumah Baru Aisyah..

2 comments
Masuk je tahun 2010 kami dapat berita gembira. Kunci rumah baru dah boleh ambik. Syoknya. Yelah ibu yg syok sgt.. tak sabar2 nak duk umah sendirikan.. :) Ambik je kunci, terus pegi belek2 rumah. Kosong. Emm byk yg perlu diplankan.. Budget pun kena buat ni.. Aisyah pun seronok ja masa pegi tengok rumah hari tu.. berlari2 dari satu bilik ke satu bilik.. sibuk je dok bagitau ibu.. "Ni bilik abah ngan ibu.. ni bilik aisyah.. ni bilik adik.. ni dapuq ibu..." hehe. Rumah baru kami Apartment Baiduri, Bandar Bukit Puchong. :)

Lepas tu mulalah buat budget n plan.. apa nak kena pasang kat rumah tu. Biasalah apartment, kena pasang grill dulu utk keselamatan. So, mula2 survey cari kontraktor yg boleh bagi harga plg cantiklah.. cari banyak tempat jugaklah.. last jumpa dlm forum. Kira oklah.. murah & ramai yg puji jugak. Company Melayu. Semalam dah pegi tgk. Diorg dah pasang grill. Dah settle satu.. :)

Masa survey grill dulu, survey skali dgn lampu&kipas n kitchen cabinet. Ibu berangan jugak nk wat kc tu.. cari yg murah2 je. Asalkan cantik & kemas. :) Tiap weekend mesti kuar survey2.. Sampai pening. huhu.. Aisyah pun la ni pantang nampak gambar kc.. "yg ni ibu punya"..hehe So, la dah ok sikit.. lampu&kipas dah beli.. kabinet dapur pun dah jumpa kontraktor yg ok. Dah ukur, design.. tinggal nak bayar deposit je. InsyaAllah Isnin depan boleh pasang lampu&kipas n kabinet dapur skali.. Lampu&kipas ibu serahkan kat abah ja.. ikut abah punya pilihan. :)

Oklah.. nanti ibu update lagi pasal rumah baru.. :)

Wednesday, January 27, 2010

Rumah Baru Aisyah..

Reactions: 
2 comments
Masuk je tahun 2010 kami dapat berita gembira. Kunci rumah baru dah boleh ambik. Syoknya. Yelah ibu yg syok sgt.. tak sabar2 nak duk umah sendirikan.. :) Ambik je kunci, terus pegi belek2 rumah. Kosong. Emm byk yg perlu diplankan.. Budget pun kena buat ni.. Aisyah pun seronok ja masa pegi tengok rumah hari tu.. berlari2 dari satu bilik ke satu bilik.. sibuk je dok bagitau ibu.. "Ni bilik abah ngan ibu.. ni bilik aisyah.. ni bilik adik.. ni dapuq ibu..." hehe. Rumah baru kami Apartment Baiduri, Bandar Bukit Puchong. :)

Lepas tu mulalah buat budget n plan.. apa nak kena pasang kat rumah tu. Biasalah apartment, kena pasang grill dulu utk keselamatan. So, mula2 survey cari kontraktor yg boleh bagi harga plg cantiklah.. cari banyak tempat jugaklah.. last jumpa dlm forum. Kira oklah.. murah & ramai yg puji jugak. Company Melayu. Semalam dah pegi tgk. Diorg dah pasang grill. Dah settle satu.. :)

Masa survey grill dulu, survey skali dgn lampu&kipas n kitchen cabinet. Ibu berangan jugak nk wat kc tu.. cari yg murah2 je. Asalkan cantik & kemas. :) Tiap weekend mesti kuar survey2.. Sampai pening. huhu.. Aisyah pun la ni pantang nampak gambar kc.. "yg ni ibu punya"..hehe So, la dah ok sikit.. lampu&kipas dah beli.. kabinet dapur pun dah jumpa kontraktor yg ok. Dah ukur, design.. tinggal nak bayar deposit je. InsyaAllah Isnin depan boleh pasang lampu&kipas n kabinet dapur skali.. Lampu&kipas ibu serahkan kat abah ja.. ikut abah punya pilihan. :)

Oklah.. nanti ibu update lagi pasal rumah baru.. :)
 

Coretan Ibu Aisyah... Copyright © 2012 Design by Ipietoon Blogger Template