Tuesday, October 21, 2008

2 keping cukuplah....

0 comments

Monday, October 20, 2008

cakap2 aisyah..

3 comments
hai semua.. ibu aisyah slalu risau aisyah tak pandai cakap.. bila ibu suruh ikut dia cakap aisyah tak nak. nak main je. nak tgk movie je. tapi sekarang aisyah dah pandai sikit..

apa yg aisyah dah pandai sebut?? abah, mi(ibu.. xtau la mai mana), jom, bi(baby), miauw(kucing). fish, moo(lembu), pin(pen), shu(susu), shuh(basuh), ta(mata), bom(tido), kak(bukak), tup(tutup), achem(bersin olok2), ni, kokoko(ayam/burung), bye, A, B, C, one, two, three, la(bola), iyyah, yeehaa, chut(kasut), yoo(helo), mau(tak mau)... itu je kot.. aisyah ni xbyk cakap. kalau nak something tu suka tunjuk2.. cakap bahasa jerman byklah.. :P

aisyah sekarang dah pandai ikut barbie menyanyi dan menari... ikut orang azan dan baca Quran... ikut ibu solat.. ikut ibu ambik wuduk..

setakat ni..itu je perkembangan aisyah.. nanti update lagi..

salam semua..

2 comments
lama betul tak update blog aisyah. nak cerita apa ye??? emmmm pasal raya.. Tahun ni tahun kedua aisyah menyambut hari raya. Tahun lepas aisyah baru 8 bulan. Tak pandai makan kuih lagi. Baju kurung pun belum muat. Tapi tahun ni aisyah dah boleh pakai baju kurung, makan ketupat, kuih.. emm best. meriah rasanya. Duit raya memang banyak la... Kat kampung aisyah ramai kawan.. ada besar ada kecik.. heheh beza ngan sini. ada 2, 3 org je. huhu

Nak upload gambar raya tapi gambar kat notebook ibu. Sekarang guna notebook abah. esok2 aisyah uploadkan ye. khas utk tatapan sahabat sekalian.. tungguuuuuuuuuuuuuuuuuu..

ok.. nanti sambung.

Wednesday, September 24, 2008

Salam Aidilfitri

0 comments
Hai kawan2.. lama ibu tak update blog aisyah kan.. huhu. ibu dah siap bunga pahar stokin tu, so rileks sikit sekarang ni. tinggal nak siapkan website bioshop2u pulak.

Aisyah just nak ucapkan 'Selamat Menyambut Hari Raya' yang akan tiba tak lama lagi buat kawan2 semua.. maaf zahir&batin.. Raya ni mcm raya2 lepas juga aisyah raya kat Kedah sebab tok&tokwan aisyah dua2 kat sana.:)


Thursday, September 4, 2008

ibuku busy..huhu

0 comments
Hai kawan2. lama aisyah tak update blog... ibu aisyah tengah busy betul sekarang ni.. aisyah xtau ibu buat ape.. ngadap je laptop tu.. katanya buat website org.. aisyah tak paham lah.. pastu busy ngan bunga stokin tu.. huhu cian aisyah kena main sorang.. kalau aisyah kacau bunga stokin tu, ibu marah...

Selamat berpuasa ye kawan2.. w/pun aisyah tak posa.. hehe.. ok.. jumpa lagi..

Saturday, August 23, 2008

Imunisasi Terakhir...

2 comments
Hari ni aisyah kena inject. huhu .. untuk imunisasi yg last 18 bulan. aisyah ni kalau kena inject mesti nangis... sebelum jumpa doktor, kena timbang berat dulu. berat aisyah dah 9.3 kg. rasa macam tak cukup berat je.. yeke? emm.. kawan2 masa 1 thn 6 bulan.. berapa berat ye?? tapi doktor xde plk cakap ape2 pasal berat..ok kot. :P

Tiap kali inject doktor akan bekalkan ubat demam. Alhamdulillah la aisyah jarang demam. tapi kali ni ada cam panas2 sikit badan aisyah. so, abah bg aisyah makan ubat. aisyah ni jenis yg susah nak makan ubat. kena paksa.. hahaha. meraung.. dah banyak kali aisyah kena inject ni.. biasalah ikut skedul imunisasi tu.. ni list skedul yg ibu ikut:

born - BCG 1st dose & hepatitis B 1st dose
2 mth - hepatits B 2nd dose
3 mth - DPT/HiB/Polio 1st dose
4 mth - DPT/HiB/Polio 2nd dose
5 mth - DPT/HiB/Polio 3rd dose and hepatitis B 3rd dose
12 mths - MMR
18 mths- booster DPT/HiB/Polio

untuk yg seterusnya, masa 6 tahun kat sekolah nanti.. hehe. best la dah xyah inject lg dalam masa terdekat ni.. 6 thn dah besar, dah tak takut kot..hikhik

Taman Tasik Perdana - Laman 2008

2 comments
27 Julai 2008 - Hari ni last day Festival Antarabangsa Landskap & Taman Malaysia 2008 (Laman 2008). Dah 9 hari berlangsung, hari last baru abah boleh bawak ibu dan aisyah pegi tengok. Memang ramai sangat orang kat sana, dan macam biasalah parking susah nak dapat. kami terpaksa parking kat taman Tugu Negara.. Jauh la kena jalan nk sampai Laman tu.. huhu
Kena bayar rupanya nak masuk tu.. tapi aisyah free je sebab budak kecik..hehe. tu yang best jadi budak kecik, banyak dapat free.. Luas sangat kawasan pameran landskap ni.. memang cantik la landskap diorg buat. best kalau dpt buat kat rumah sendiri. Aisyah paling suka kat tempat yg ada badut.. tak kelip mata aisyah tengok badut2 tu.. 1st time jugak tengok badut live.. hahaha
Jalan2 je kat sana.. tak beli apa2 pun. seronok tengok org dan landskap yg cantik2. emm bestlah.. boleh datang lagi tahun depan..:)

Tuesday, October 21, 2008

2 keping cukuplah....

0 comments

Monday, October 20, 2008

cakap2 aisyah..

3 comments
hai semua.. ibu aisyah slalu risau aisyah tak pandai cakap.. bila ibu suruh ikut dia cakap aisyah tak nak. nak main je. nak tgk movie je. tapi sekarang aisyah dah pandai sikit..

apa yg aisyah dah pandai sebut?? abah, mi(ibu.. xtau la mai mana), jom, bi(baby), miauw(kucing). fish, moo(lembu), pin(pen), shu(susu), shuh(basuh), ta(mata), bom(tido), kak(bukak), tup(tutup), achem(bersin olok2), ni, kokoko(ayam/burung), bye, A, B, C, one, two, three, la(bola), iyyah, yeehaa, chut(kasut), yoo(helo), mau(tak mau)... itu je kot.. aisyah ni xbyk cakap. kalau nak something tu suka tunjuk2.. cakap bahasa jerman byklah.. :P

aisyah sekarang dah pandai ikut barbie menyanyi dan menari... ikut orang azan dan baca Quran... ikut ibu solat.. ikut ibu ambik wuduk..

setakat ni..itu je perkembangan aisyah.. nanti update lagi..

salam semua..

2 comments
lama betul tak update blog aisyah. nak cerita apa ye??? emmmm pasal raya.. Tahun ni tahun kedua aisyah menyambut hari raya. Tahun lepas aisyah baru 8 bulan. Tak pandai makan kuih lagi. Baju kurung pun belum muat. Tapi tahun ni aisyah dah boleh pakai baju kurung, makan ketupat, kuih.. emm best. meriah rasanya. Duit raya memang banyak la... Kat kampung aisyah ramai kawan.. ada besar ada kecik.. heheh beza ngan sini. ada 2, 3 org je. huhu

Nak upload gambar raya tapi gambar kat notebook ibu. Sekarang guna notebook abah. esok2 aisyah uploadkan ye. khas utk tatapan sahabat sekalian.. tungguuuuuuuuuuuuuuuuuu..

ok.. nanti sambung.

Wednesday, September 24, 2008

Salam Aidilfitri

0 comments
Hai kawan2.. lama ibu tak update blog aisyah kan.. huhu. ibu dah siap bunga pahar stokin tu, so rileks sikit sekarang ni. tinggal nak siapkan website bioshop2u pulak.

Aisyah just nak ucapkan 'Selamat Menyambut Hari Raya' yang akan tiba tak lama lagi buat kawan2 semua.. maaf zahir&batin.. Raya ni mcm raya2 lepas juga aisyah raya kat Kedah sebab tok&tokwan aisyah dua2 kat sana.:)


Thursday, September 4, 2008

ibuku busy..huhu

0 comments
Hai kawan2. lama aisyah tak update blog... ibu aisyah tengah busy betul sekarang ni.. aisyah xtau ibu buat ape.. ngadap je laptop tu.. katanya buat website org.. aisyah tak paham lah.. pastu busy ngan bunga stokin tu.. huhu cian aisyah kena main sorang.. kalau aisyah kacau bunga stokin tu, ibu marah...

Selamat berpuasa ye kawan2.. w/pun aisyah tak posa.. hehe.. ok.. jumpa lagi..

Saturday, August 23, 2008

Imunisasi Terakhir...

2 comments
Hari ni aisyah kena inject. huhu .. untuk imunisasi yg last 18 bulan. aisyah ni kalau kena inject mesti nangis... sebelum jumpa doktor, kena timbang berat dulu. berat aisyah dah 9.3 kg. rasa macam tak cukup berat je.. yeke? emm.. kawan2 masa 1 thn 6 bulan.. berapa berat ye?? tapi doktor xde plk cakap ape2 pasal berat..ok kot. :P

Tiap kali inject doktor akan bekalkan ubat demam. Alhamdulillah la aisyah jarang demam. tapi kali ni ada cam panas2 sikit badan aisyah. so, abah bg aisyah makan ubat. aisyah ni jenis yg susah nak makan ubat. kena paksa.. hahaha. meraung.. dah banyak kali aisyah kena inject ni.. biasalah ikut skedul imunisasi tu.. ni list skedul yg ibu ikut:

born - BCG 1st dose & hepatitis B 1st dose
2 mth - hepatits B 2nd dose
3 mth - DPT/HiB/Polio 1st dose
4 mth - DPT/HiB/Polio 2nd dose
5 mth - DPT/HiB/Polio 3rd dose and hepatitis B 3rd dose
12 mths - MMR
18 mths- booster DPT/HiB/Polio

untuk yg seterusnya, masa 6 tahun kat sekolah nanti.. hehe. best la dah xyah inject lg dalam masa terdekat ni.. 6 thn dah besar, dah tak takut kot..hikhik

Taman Tasik Perdana - Laman 2008

2 comments
27 Julai 2008 - Hari ni last day Festival Antarabangsa Landskap & Taman Malaysia 2008 (Laman 2008). Dah 9 hari berlangsung, hari last baru abah boleh bawak ibu dan aisyah pegi tengok. Memang ramai sangat orang kat sana, dan macam biasalah parking susah nak dapat. kami terpaksa parking kat taman Tugu Negara.. Jauh la kena jalan nk sampai Laman tu.. huhu
Kena bayar rupanya nak masuk tu.. tapi aisyah free je sebab budak kecik..hehe. tu yang best jadi budak kecik, banyak dapat free.. Luas sangat kawasan pameran landskap ni.. memang cantik la landskap diorg buat. best kalau dpt buat kat rumah sendiri. Aisyah paling suka kat tempat yg ada badut.. tak kelip mata aisyah tengok badut2 tu.. 1st time jugak tengok badut live.. hahaha
Jalan2 je kat sana.. tak beli apa2 pun. seronok tengok org dan landskap yg cantik2. emm bestlah.. boleh datang lagi tahun depan..:)
 

Coretan Ibu Aisyah... Copyright © 2012 Design by Ipietoon Blogger Template